מעבר ממיטת תינוק למיטה פתוחה

מעבר למיטה פתוחה הוא שינוי מאוד משמעותי- פתאום הילד מבין שיש לו הרבה יותר חופש וכוח וההורים מבינים שיש להם פחות שליטה מה שמערער את מאזן הכוחות שהיה בבית עד כה, עד עכשיו כשהגיעה השעה לישון הם היו שמים את הילד במיטה וגם אם הוא היה מקטר או קורא להם לרוב זה היה נגמר בזה ופתאום קורה שם משהו אחר.
רוב הילדים בימים הראשונים בכלל לא יבינו שהם יכולים לצאת מהמיטה וייפול להם האסימון תוך כדי ניסוי וטעיה- הם ישחקו במיטה או יחקרו אותה ופתאום יקלטו שהם גם יכולים לצאת ממנה אז הם יצאו כי זה הדבר שילדים אמורים לעשות הכי הרבה לאורך שנות ילדותם- חוקרים, בודקים, לומדים, חווים ואז הם יבינו שיש פה משהו חדש שהם לא מכירים וכמו הילדים שהם ירצו לעשות אותו שוב ושוב.
רוב ההורים בשלב הזה יתחילו עם שיחות והסברים על כך שאסור לצאת מהמיטה ושהגיע הזמן לישון, איפשהו בדרך הם כבר יתחילו לכעוס, להתעצבן, להרים את הקול, הילד יבכה וכבר תתחיל דרמה שלמה סביב משהו שלפני כמה ימים היה לוקח 5 דקות.
אז איך עושים את זה נכון?
דבר ראשון- כמו לפני כל שינוי שאנחנו עושים לילדינו הכינו אותם לפני זה- הראו להם את המיטה החדשה, תנו להם לבחור את המצעים שתשימו, תנו להם לחקור וללמוד והסבירו שהחל מהלילה הוא יישן במיטה החדשה.
דבר נוסף חשוב מאוד- הקפידו על טקס שינה מסודר שבנוי בצורה כזו שככל שמתקרבים לשינה הגירויים מסביב הולכים ומתמעטים, למשל- אחרי אמבטיה נכנסים לחדר (המואר- מאוד חשוב), מתלבשים, מקריאים סיפור או דקלום קצר, סוגרים ביחד את התריס, מכבים ביחד את האור, אומרים לילה טוב, נשיקה וחיבוק ויוצאים מהחדר, אל תשנו את טקס השינה שאתם רגילים אליו ועובד לכם אבל אם אין לכם טקס שינה מסודר אז זה הזמן.
והדבר הכי חשוב- מה שיקבע איך הילד שלנו יתנהג במעבר הזה הוא התגובות שלנו לילד, אם אנחנו נגיב בצורה מאוד קיצונית- כעס/ ריבים/ צעקות/ עונשים בכל פעם שהוא יצא אז הילד יבין שיש פה משהו מעניין, הוא עושה משהו פשוט- יוצא מהמיטה ואז יש תגובה מאוד חזקה בצד השני כלומר הוא מצליח להפעיל את ההורים שלו, הילד הפיצי הזה בן שנתיים וחצי מצליח כל ערב להוציא את אימא מדעתה כי הוא יוצא מהמיטה 200 פעמים והיא רק רוצה לשבת לשתות קפה בשקט מול הטלוויזיה.
אז מה כן עושים כשהוא יוצא מהמיטה? ניגשים בשקט ובלי לדבר ופשוט מחזירים למיטה, פעם אחרי פעם בצורה מונוטונית, כשהילד יבין שאתם עקביים ואין לו רווחים משניים כמו הרבה יחס או תשומת לב (אפילו אם היא באה לידי ביטוי בצורת כעס) אז זה ילך ויידעך והוא יפסיק לצאת מהמיטה.

Recent Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *