מחזורי שינה של תינוקות

מכירים את זה שהתינוק שלכם נרדם והעיניים שלו זזות ממש מהר?
לשינה הזו קוראים שנת חלום (REM SLEEP) והיא חיונית להבשלת המוח, לשימור הזיכרון ויכולות הלמידה של התינוק שלכם, בזמן שנת חלום המוח מעבד את כל מה שלמד ביום ויוצר קשרים עצביים שמחזקים את הזיכרון.
מחזור שינה של תינוקות תמיד יתחיל בשנת החלום ומשם לשינת מעבר ואז לשינה השקטה
(NON REM SLEEP)
שהיא השינה שבה הגוף "מתקן" את עצמו וצובר אנרגיה ליום הבא, השינה השקטה מעודדת התפתחות וגדילה, הגוף מבצע תיקון לשרירים ולרקמות ומערכת החיסון מתחזקת ולכן שינה זו חשובה כדי לשמור על בריאותנו.
אורך מחזור שינה אצל תינוקות הוא כשעה (ואצל מבוגרים כשעה וחצי) ולמה אני מספרת לכם את כל זה? כדי שתדעו שעל מנת שתינוקכם יתפתח ויגדל בצורה אופטימלית עליו להשלים מחזורי שינה כלומר לישון מעל שעה רצוף, ככל שתינוקכם ישלים יותר מחזורי שינה בשנות הלילה ובשנות היום כך השינה שלו תהיה איכותית יותר.
אז מה אפשר לעשות כדי לעזור להם להשלים מחזורי שינה?
זוכרים שהסברתי לכם על המלטונין שהוא ההורמון שמשרה שינה? יש לו תפקיד חשוב מאוד בשינה של תינוקכם, איך תעודדו הפרשת מלטונין? חשיפה לאור יום בזמן הערות, עשו לכם מנהג קבוע וצאו לטיול עם התינוק בעגלה בשעות הבוקר כשהוא ער ופעיל ובזמן שהוא ישן החשיכו מעט את החדר, בשנת הלילה רצוי להחשיך לגמרי.
עוד אלמנט חשוב שאני מדברת עליו המון הוא סימני העייפות של תינוקכם- היענות מוקדמת לסימני העייפות (כלומר להרדים עד חצי שעה מרגע שזיהיתם סימני עייפות) תקל את ההירדמות של תינוקכם ותעזור לו לישון שינה איכותית ורציפה יותר, היענות לסימני העייפות חשובה גם במהלך היום וגם בהרדמת הערב, אל "תמשכו" תינוק עייף זה יקשה עליו להירדם ויגרום לשינה לא איכותית ולא רציפה.

Recent Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *