ללמד תינוק לקחת מוצץ לבדו

החל מגיל 4 חודשים יש לרוב התינוקות את היכולת הפיזית לקחת את המוצץ לבד ולהכניס לפה אבל כדי שיצליחו לעשות זאת עליכם ללמד אותם לקחת את המוצץ לבד אז איך מלמדים תינוקות לקחת מוצץ לבד?
ראשית תמיד כשאנחנו רוצים ללמד תינוקות וילדים דברים חדשים עושים זאת בזמן שהתינוק שבע, נקי, ערני ונינוח כדי שיהיה פנוי ללמידה, מצאו כמה דקות פנויות כאלו במהלך היום ותתחילו לתרגל.
בשלב הראשון מפזרים הרבה מוצצים על המשטח שבו התינוק נמצא, שמים לתינוק את המוצץ ביד ואומרים לו "קח מוצץ" וממש מובילים את היד שלו לכיוון הפה כך שהמוצץ ייכנס לפה, אחרי מספר תרגולים כאלה ברגע שתשימו לתינוק את המוצץ ביד ותאמרו "קח מוצץ" הוא כבר יכניס בעצמו את המוצץ לפה וזה הסימן שלנו לעבור לשלב הבא.
בשלב השני שוב פזרו הרבה מוצצים בקרבת התינוק, קחו את היד שלו ועזרו לו להגיע למוצץ, אמרו לו "קח מוצץ" וברגע שהמוצץ כבר יהיה בכף ידו הוא יכניס לפה.
וזהו, התינוק שלכם יודע לקחת מוצץ לבד אתם רק צריכים לדאוג שיהיו מוצצים בסביבתו (במיטה, על משטח הפעילות, בעגלה וכו') והוא כבר ייקח את המוצץ בעצמו, את כל השלבים הללו מתרגלים קודם כל בזמן הערות ולאחר מכן אפשר לתרגל גם במהלך הלילה על מנת לא להפוך את המוצץ לגורם תלות בהרדמות ובשינה.
כל תהליך הלמידה הזה אמור לקחת כמה ימים בודדים ותלוי כמובן בתרגול שלכם, ככל שתחשפו את תינוקכם בזמן הערות ליותר תרגול כך הוא יעשה זאת יותר בקלות.

Recent Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *