גירושין- איך נסביר זאת לילדים?

גירושין- איך נסביר זאת לילדים?

אז החלטתם להיפרד, החלטה קשה ביותר במיוחד כאשר ישנם ילדים בתמונה, איך מספרים להם? מה לומר? מתי לספר להם? רצוי ששני ההורים יהיו נוכחים? הרבה הורים פוחדים לשתף את הילדים בידיעה הזו שההורים מתגרשים עד הנקודה שכבר אין ברירה.
אז איך מסבירים לילדים שאימא ואבא נפרדים?

קודם כל חשוב להדגיש כי אימא ואבא נפרדים אבל תמיד יישארו ההורים שלך, אפשר להסביר שאימא ואבא כבר לא חברים טובים כמו פעם ולכן הם עוברים לגור בנפרד אבל ימשיכו לאהוב את ילדיהם ולשמור עליהם.
אל תסתירו את הפרידה מהילדים- ילדים הם חכמים ומרגישים הכול- במיוחד אם משקרים להם ומסתירים מהם, החלטתם שנפרדים? שבו עם הילדים וספרו להם בצורה מותאמת גיל- אם אתם לא בטוחים איך עושים זאת התייעצו עם איש מקצוע. כאשר אנו מסתירים מהילדים מידע כל כך חשוב שמשפיע על כל התחומים בחייהם- פתאום אבא כבר לא ישן בבית, פתאום רק אימא אוספת אותנו מהגן, משהו השתנה ואף אחד לא מספר והם מרגישים, זה עלול לייצר ריגרסיות, פחדים או התנהגויות שליליות. פתאום לילד יתחיל לברוח פיפי במיטה או שיתחיל להרביץ לילדים בגן.
כמו בכל שינוי ומעבר בחיי הילדים הסבירו להם את מהות השינוי- איך הולכים להיראות חיי היום יום שלהם מעכשיו- פעם בשבוע אבא יאסוף אותך מהגן, כל סוף שבוע שני תישנו אצל אבא, איפה אבא או אימא יגורו מעכשיו ועוד המון שאלות שגם הילדים בטח ישאלו, ענו על כל השאלות שלהם באהבה והכלה ובצורה עניינית ומותאמת לגיל הילדים. חשוב לנסות לייצר שגרה חדשה עד כמה שניתן ולהתמיד בה. רצוי גם להשתדל לשמור על אג'נדה חינוכית אחידה כמו שהייתה עד עכשיו כשחייתם יחדיו.
והדבר הכי חשוב זכרו הורים שאתם מתגרשים אחד מהשני, הילדים שלכם תמיד יישארו הילדים שלכם, את המלחמות שלכם נהלו אחד מול השני ולא על גבם של הילדים שאינם אשמים בסיטואציה.

Recent Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *