איך לגרום למתבגר לסדר את החדר?

אני שומעת הרבה הורים למתבגרים שהתלונה העיקרית שלהם היא החדר המבולגן והמלוכלך של הנער או הנערה, ההורים מתעצבנים כל פעם מחדש כשהם רואים את הבלגן הזה או להריח את הסירחון הזה, למתבגרים זה לא מפריע כמובן ואז נוצר מצב שישנם המון ריבים וחיכוכים על רקע הבלגן בחדר וזה פוגע ביחסים בין המתבגר להורה.

אז מה עושים?
קודם כל אנחנו צריכים להחליט האם הבלגן הזה בחדר זה משהו ששווה לריב עליו פעם אחר פעם? האם שווה לי לקלקל את היחסים עם המתבגר שלי שהוא רוב הזמן ילד טוב רק בגלל הבלגן בחדר? אם התשובה שלכם היא שלילית פשוט תחליטו שאתם מפסיקים לריב על זה, הבלגן מפריע לכם בעין? תסגרו את הדלת ותעצמו עיניים, כמה שנים וזה עובר.
אם התשובה שלכם חיובית ואתם לא מסוגלים בשום צורה לחיות עם הבלגן הזה אז זה הזמן לשבת עם המתבגר שלכם לשיחה רצינית, לספר לו על הקושי שלכם להתמודד עם הבלגן שלו, להציב גבול והחלק הכי חשוב להודיע לו מה יקרה מעכשיו אם הוא לא ישמור על הסדר, זו התוצאה ההגיונית שתקרה בכל פעם שהחדר שלו יהיה מבולגן.
גם פה כמו בכל גיל התגובה שלכם חייבת להיות קשורה למעשה עצמו, לדוגמה- אם החלטתם שאתם מעכשיו לא אוספים את הבגדים שלו מהרצפה וממיינים מה לכביסה ומה חזרה לארון אלא שהוא אמור לעשות זאת, אפשר להודיע למתבגר שמעכשיו בגדים שלא יהיו בסל הכביסה לא נוכל לכבס, גם אם אלה מדי הנבחרת שלו ומחר יש לו משחק כדורסל חשוב., או שידאג שהם יהיו בסל הכביסה ואנחנו נכבס עם הכביסה של שאר בני הבית או שיכבס בעצמו.
והדבר הכי חשוב בחינוך- גם כשאתם מציבים גבול, עשו זאת בלי כעס, בנועם, מתוך אהבה ורצון אמיתי לחנך את ילדיכם, כך המסר החינוכי שיעבור אל ילדכם יהיה בעל ערך רב יותר ואתם תשמרו על היחסים הטובים והאווירה הטובה בבית.

 

Recent Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *