איך לגרום לילדיכם לשתף פעולה עם פעולות יומיומיות?

סרבני צחצוח שיניים, מכירים אותם? ניסיתם הכול והם לא מוכנים לצחצח שיניים! אחת השאלות שחוזרות הכי הרבה בקבוצות של הורים זה איך ללמד אותם לצחצח שיניים מבלי שזה יהפוך למאבק עיקש כל בוקר וכל ערב?
כשמדובר בפעילויות יומיומיות שחוזרות על עצמן יש כמה אלמנטים שחשוב לי שתזכרו:
דוגמה אישית- הכול מתחיל ונגמר בנו, אם חשוב לכם שילדכם יצחצחו שיניים תראו להם איך אתם עושים זאת, הדגימו על עצמכם, שמשו מודל לחיקוי, אפשר לעשות צחצוח שיניים משפחתי- כולם נפגשים באמבטיה ומצחצחים שיניים ביחד, זה מכניס אווירה של ביחד ושותפות לפעילות היומיומית וידרבן את ילדיכם לצחצח בעצמם.
כיף- ילדים יכולים להפוך כל פעולה למשחק ולהנות ממנה וזה כשרון שלנו כמבוגרים קצת אבד ולכן אם אתם רוצים שהילדים ישתפו פעולה ויצחצחו שיניים עשו זאת בכיף, בצחוק, במשחק- אפשר לשים שיר ברקע ולצחצח תוך כדי ריקודים, אפשר לצחצח קודם לבובה ואז לילד, אפשר לספור שיניים תוך כדי צחצוח, אפשר לקחת את הילד לאמבטיה באווירון או לזחול כמו צבים, תמצאו את מה שעושה כיף אצלכם בבית ותשתמשו בזה במיוחד בפעולות האלה שחוזרות כמה פעמים ביום ואנחנו רוצים לגייס את הילדים לעשות אותם בלי מאבק.
בחירה- את רוצה שאמא תצחצח לך שיניים או אבא? שנצחצח באמבטיה הקטנה או באמבטיה הגדולה? אתה רוצה לצחצח עם משחת השיניים הזו או השנייה? כשאתם נותנים לילדים שלכם בחירה הם מרגישים שהם בשליטה ושהם מחליטים ואז הם ישתפו פעולה בקלות.
אם ניסיתם את כל אלה ולא עבד אז אפשר להשתמש בתוצאות הגיוניות למשל "מי שלא מצחצח שיניים לא יכול לאכול ממתקים וחטיפים" ואז עליכם לעמוד במילה שלכם ובאמת לא לתת ממתקים וחטיפים, תוצאה הגיונית נוספת יכולה להיות "לנו חשוב שתצחצח שיניים אם אתה לא תצחצח את השיניים אני אצחצח לך גם אם תתנגד" כלומר אתם מודיעים לילד מה יקרה אם הוא לא יצחצח והחלק הכי חשוב- עומדים במילה שלכם.
הורים, צחצוח השיניים פה כמשל לכל פעולה יומיומית שחוזרת על עצמה בבית- לשטוף ידיים, להתקלח, להתלבש, להסתרק וכו', אם אתם חווים התנגדויות או מאבקי כוח בפעולות יומיומיות, נסו את הכלים הללו ותראו איך הכול הופך להיות קל יותר.

Recent Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *