למה לא כדאי לקחת ילדים באופן יזום לשירותים?

מכירים את זה שאם אתם לא תיקחו את הילד לשירותים להתפנות הוא פשוט יעשה בתחתונים? הרבה הורים מוצאים את עצמם לוקחים את הילדים כל היום לשירותים באופן יזום כי אחרת הילד פשוט יעשה בתחתונים.
יש לנו נטייה כהורים מתוך מקום טוב שרוצה לעזור לילדים וללמד אותם להיפרד מהחיתול לקחת אחריות על הצרכים שלהם ולהזכיר להם לגשת לשירותים כמה פעמים בודדות ביום במקרה הטוב ועשרות פעמים ביום במקרה הפחות טוב וכשאני מדברת עם הורים הם גם אומרים אם אני לא אזכיר לו הוא לא ילך ויעשה בתחתונים הדבר שאותם הורים לא יודעים הוא שרק אם הם יעבירו את האחריות על הצרכים של הילד לילד הוא ילמד להקשיב לגופו, לשים לב מתי יש לו פיפי/קקי ולפתח מוטיבציה פנימית ללכת לעשות.

אם ההורה רוצה שהילד יהיה עצמאי ויקום לעשות פיפי לבד כשיש לו הוא צריך לאפשר לו עצמאות והעברת אחריות מלאה על מנת שהילד למד לשים לב מה קורה אצלו בגוף ולא יחכה לסימן מאימא כדי לקום להתפנות וכדי שזה יקרה ויהיה תהליך למידה ההורה צריך לקחת צעד אחורה.
נכון שבטווח המידי יהיו יותר פספוסים אבל בטווח הרחוק האחריות על הצרכים של הילד תהיה של הילד ושלו בלבד בדיוק כמו שזה צריך להיות הרי לא נמשיך להזכיר לו עד גיל 16 שיקום להתפנות נכון? אז את אותו דבר בדיוק ניתן ליישם גם בגיל שנתיים ושלוש.

הורים, הכול תלוי בכם- תתנו לילד אחריות והוא ייקח אותה, לא תיתנו? אתם תמשיכו להזכיר לו כל יום מחדש וכשרגע אחד תשכחו הוא ימשיך לפספס וחבל.

Recent Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *