טקס שינה- למה זה חשוב ואיך עושים זאת בצורה נכונה?

מה זה טקס שינה ולמה צריך אותו בכלל?
טקס שינה הוא ריטואל קבוע שחוזר על עצמו בכל יום ובאותה השעה הקבועה לפני השינה, מטרתו היא לייצר אצל הילד הפרדה בין היום ללילה.
לטקס השינה ישנה חשיבות גדולה מאוד על צורת ההירדמות של הילד ואיכות השינה שלו, ניתן להתחיל לקיים טקס שינה החל מגיל 3 חודשים כששנת הלילה הופכת להיות השינה העיקרית של התינוק.

טקס שינה שבנוי בצורה נכונה יגרום לשינה איכותית ורציפה יותר במיוחד בחלקו הראשון של הלילה, מומלץ ורצוי גם לפני שינות היום לקיים טקס שינה אך במקרה הזה טקס השינה צריך להיות קצר יותר מטקס השינה של הלילה.
טקס השינה צריך להיות בנוי כמו משפך בצורה כזו שמצמצת גירויים בהדרגה וצריך לכלול בתוכו פעילות מרגיעה שתכניס את הילד למצב שבו הוא ״מוריד הילוך״ מהאקשן של היום לרגיעה שלפני השינה.

אילו פעילויות אפשר לכלול בטקס שינה?
זה תלוי בהורים ובמה שמתאים להם שיקרה כל ערב מחדש, אם להורה מסוים אין סבלנות להקריא סיפור כל ערב אז סיפור לא יהיה כלול בטקס השינה שלהם וזה בסדר.
העיקרון החשוב הוא שהן יהיו פעילויות מרגיעות שמכניסות למצב שקט יותר- עיסוי, דקלום קצר, שיר ערש, סיפור, לשבת יחד על השטיח בחדר ולספר חוויות מהיום, אמירת לילה טוב לבובות, כיבוי אורות וכן הלאה.
טקס השינה מתבצע בחדר שבו הילד יישן ומהרגע שנכנסים לחדר לטקס השינה כבר לא יוצאים ממנו עד הבוקר, מקיימים את טקס השינה בחדר מואר בסוף הטקס מכבים את האורות ומרגע זה מתחיל הלילה למעשה.

Recent Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *