זמן איכות אחד על אחד

בילוי עם אחד הילדים בנפרד, כל אחד בתורו הוא חשוב מאוד עבור הילד ועבור ההורה, זמן איכות אישי ידוע כמשפר מערכות יחסים ומייצר קירבה ואינטימיות.
למה זה כל כך חשוב?
קודם כל הזמן האישי הזה מאוד תורם לשיפור הקשר, פתאום אנחנו ״עסוקים״ רק בילד, בלי עוד אחים, בלי מטלות בית, בלי טלפונים מהעבודה, זמן שכולו מוקדש לכיף וכיף כידוע מייצר אוירה נעימה, מייצר קירבה ומשחרר.

 

הזמן האישי הזה משפר את הקשר בין ההורה לילד ותורם מאוד לשיפור האווירה בבית בשאר הזמן, פתאום אתם תתחילו לראות שהבית רגוע יותר, הילדים יותר משתפים פעולה ובכלל משהו הופך להיות יותר נינוח.
זמן איכות גם מספק לילד שלנו תחושת חשיבות מאוד חזקה, תחשבו על זה רגע מעיניים של ילד שמרגיש שאחד מהוריו פינה שעה או שעתיים כדי לבלות רק איתו, זמן מיוחד רק של שניהם, זמן שבו לא מחנכים אלא משחקים יחד ונהנים, זו תחושה מאוד נעימה לדעת שלאימא או אבא כל כך אכפת ממני שהם מקדישים זמן רק לי.
הזמן הזה אחד על אחד עוזר לנו להכיר יותר טוב את הילדים שלנו, פתאום אנחנו מגלים עליהם עוד דברים שלא ידענו קודם, פתאום הם מרגישים יותר בנוח לשתף במה שעובר עליהם ואנחנו מגלים בהם צדדים חדשים.
איך עושים את זה?
אני שומעת מהמון הורים שאין להם זמן לייצר זמן איכות- יש להם שלושה ילדים הם עובדים במשרה מלאה ואיך יספיקו הכול? אז ראשית לא מדובר בהמון זמן, לא חייבים לפנות שעתיים ביום לכל ילד, גם רבע שעה פעם בשבוע של זמן איכות אחד על אחד נטו- בלי טלפונים, מיילים או כל הסחת דעת הוא זמן מספיק.
אני ממליצה לתת לילד לבחור את הפעילות שתעשו יחד בהתאם למגבלות של זמן, מרחק ותקציב כמובן, ברגע שהילד יהיה שותף לבחירה תהיה לו הרבה יותר מוטיבציה לייצר הנאה מהפעילות שתעשו.
זמן איכות גם יכול להיות מותאם למטלות שיש לעשות בבית, אם למשל צריך להכין עוגה למסיבה הכיתתית אפשר לשתף את הילד בהכנת העוגה, ללכת עם הילד לקנות מצרכים, לתת לו להכין איתנו את העוגה- למדוד כמויות, לערבב, לבדוק אם היא מוכנה וכו'.

אני מזמינה אתכם לייצר זמן איכות של כיף והנאה עם ילדיכם ולראות איך זה משפיע על כל האינטראקציות והיחסים בבית, ביניכם ובין הילדים, בין הילדים עצמם וגם ביניכם ובין עצמכם.

Recent Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *